Markant flere vil have pensionsrådgivning – Hvad med dig?

Oprettet: 18.04.2017

Langt flere medlemmer henvender sig til PensionDanmark for at få rådgivning om deres pensionsordning. Det viser en ny opgørelse.

Hvad skal jeg gøre for at få samlet mine pensioner ét sted? Og hvordan kan det bedst svare sig for mig at få min opsparing udbetalt, når jeg trækker mig tilbage fra arbejdsmarkedet?

Den slags henvendelser til PensionDanmarks kunderådgivere er steget med 13 procent på bare ét år. I 2016 var der således cirka 2.700 henvendelser pr. uge via telefon, mail, chat og møder.

-Det er positivt, at markant flere henvender sig til os. For det er vigtigt at følge med i sin pensionsordning løbende og søge rådgivning, når man har behov for det. Det stigende antal henvendelser er både et udtryk for generelt øget pensionsinteresse, men især at medlemmerne reagerer på den digitale information, de får fra os, siger direktør Flemming Tovdal Schmidt, PensionDanmark.

Siden begyndelsen af 2016 har PensionDanmark – på baggrund af medlemsdata – sendt målrettet information til medlemmerne på for eksempel mail, sms eller e-boks.

Åbent alle hverdage kl. 8-21
Du er altid velkommen til at ringe til PensionDanmarks medlemsservice på telefon: 7012 1330. Der er åbent alle hverdage kl. 8-21.

Du kan også chatte eller bestille tid til rådgivning ved at logge ind på pension.dk. Her har du også fuldt overblik over din pensionsordning i PensionDanmark.

På www.pension.dk/faa_hjaelp_af_en_raadgiver kan du læse 10 vigtige spørgsmål, du kan stille PensionDanmarks kunderådgivere, og 5 ting du skal overveje om din pension.